Kurz pedagogických kompetencí
Událost | Speciální školení |
---|---|
Čas |
Pondělí 31.08.2020 09:00
do Čtvrtek 03.09.2020 17:00 |
Místo | Městská knihovna Havířov |
Jméno | Jitka Varkočková |
Kontaktní telefon | 597 317 203 |
Přidat událost do kalendáře |
vKalendář (Windows, Linux) iCal (Mac OS X) |
Místo konání:
Městská knihovna Havířov
- Moravskoslezský kraj
(Svornosti 86/2,. budova G)
Čas konání: 31.8.-3.9.2020 a 14.9.2020
Odborný garant: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. z Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF Masarykovy univerzity v Brně
Podmínky kurzu
- rozsah 40 hodin (5 dní výuky)
- počet účastníků 15 až 20
- získání osvědčení o absolvování 40hodinového kurzu v rámci CŽV
- pokud budou mezi účastníky knihovníci s titulem Mgr., získají po úspěšném zvládnutí kurzu osvědčení, které je na úrovni DVPP z oblasti prohlubování pedagogických kompetencí
- kurz je ukončen vypracováním závěrečné práce (komplexní příprava edukačního programu)
- cílem kurzu je prohloubit odborné kompetence knihovníků v pedagogické práci tak, aby tito zaměstnanci mohli mj. být mentory nebo lektory na různá témata v jiných knihovnách
- Městská knihovna Havířov zajistí prostor, techniku a základní pomůcky pro konání kurzu
Kurz je akreditován u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Č.j.: MSMT - 34592/2019-4-1013.
Vzdělávací obsah kurzu:
Modul 1: Základy pedagogiky, didaktiky, speciální pedagogiky a pedagogické psychologie
Propojení teoretických konceptů s praktickými ukázkami práce se žákem, kazuistiky
Informační, mediální, čtenářská a digitální gramotnost jako fenomény vzdělávání v knihovnách pro 21. století – modely, přístupy, aplikace do praxe
Advokacie v oblasti informačního vzdělávání, společenství praxe učících knihovníků a učitelů, komunikace s partnery v místně zakotveném učení (zřizovatel, škola, pedagog, žák, rodič) (časová dotace 10 hodin)
Modul 2: Didaktika (informačního) vzdělávání v knihovnách
Didaktické zásady a principy učení, školní kurikulum a informační vzdělávání, klíčové kompetence, gramotnosti pro 21. století ve výuce, cílové skupiny edukace, didaktické přístupy, konstruktivismus, výchovně vzdělávací cíle, Bloomova taxonomie, evaluace, reflektivní přístup učícího knihovníka, zpětná vazba, rétorika, komunikace, prezentace (časová dotace 10 hodin)
Modul 3: Struktura a vzdělávací obsah lekce (vzdělávacího programu)
Analýza učiva, komplexní příprava výuky, třífázový cyklus učení (E-U-R), aktivizační a inovativní metody využitelné v jednotlivých fázích edukace, individualizace vzdělávání, témata lekcí v kontextu cílových skupin, informační a komunikační technologie ve vzdělávacím procesu se zaměřením na témata edukace, nástroje pro sdílení a spolupráci žáků i učících knihovníků (časová dotace 10 hodin)
Modul 4: Individuální prezentace komplexního úkolu – připravených vzdělávacích aktivit –zpětná vazba lektorky, vyhodnocení, společné sdílení a odborná diskuse, evaluace kurzu, otevřené vzdělávací zdroje pro informační vzdělávání (časová dotace 10 hodin)
Časová dotace kurzu:
40 hodin prezenční výuky a 8 hodin zpracování komplexní úlohy (návrhu lekce nebo vzdělávacího programu) za konzultační online podpory lektorky
Požadovaný výstup: návrh realizovatelné vzdělávací aktivity pro knihovnu podle předem daných kritérií
Ukončení vzdělávacího programu: osvědčení o úspěšném absolvování vzdělávacího cyklu (akreditace v rámci DVPP)
Typ akce: Speciální školení
Pro koho je akce určena:
všechny
Pro jaký typ knihoven:
všechny typy knihoven
Není požadována žádná minimální kvalifikace.
Termín pro registraci: 10.07.2020
Učastnický poplatek: 0 Kč pro členy SKIP: 0 Kč
Poznámky:
Provozní poplatek (materiály, tisk) ve výši cca 350,- Kč - bude upřesněno